LARP (Live action role-playing game)
(Source: http://en.wikipedia.org/wiki/Larp)


Τα "Ζωντανά Παιχνίδια Δράσης και Ρόλων" [Live Action Role Playing" (LARP)] είναι μια μορφή παιχνιδιού όπου οι συμμετέχοντες παίζουν ενεργά τον ρόλο του χαρακτήρα τους. Οι παίκτες έχουν σκοπό την επίτευξη στόχων μέσα σε μια φανταστική ιστορία που εξελίσσεται στον πραγματικό κόσμο, ενώ αλληλεπιδρούν μεταξύ τους παίζοντας τον χαρακτήρα τους. Το αποτέλεσμα των ενεργειών των παιχτών μπορεί να διαμεσολαβείται από τους κανόνες των παιχνιδιών ή να καθορίζεται με συναίνεση μεταξύ των συντελεστών τους. Οι διοργανωτές που ονομάζονται "Game Masters" αποφασίζουν τη σύσταση και τους κανόνες που πρέπει να χρησιμοποιούνται και να διευκολύνουν το παιχνίδι.

 


Οι παίκτες απεικονίζουν κάποιους φανταστικούς χαρακτήρες ενός φανταστικού ή μη κόσμου, αυτοσχεδιάζοντας την ομιλία και τις κινήσεις τους, όπως οι ηθοποιοί ενός αυτοσχέδιου θεάτρου, σε αντίθεση με τα επιτραπέζια παιχνίδια ρόλων, όπουι δράσεις των χαρακτήρων περιγράφονται προφορικά από τους παίχτες. Το σκηνικό, οι χαρακτήρες και οι κανόνες μπορούν να βασίζονται σε κάποιο δημοσίευμα (βιβλίο, ταινία κλπ) ή να δημιουργηθούν από τους διοργανωτές. Τα παιχνίδια LARPs μπορεί να παιχτούν σε δημόσιο ή ιδιωτικό χώρο, και μπορεί να διαρκέσουν ώρες ή ακόμα και μέρες. Συνήθως δεν υπάρχει κοινό. Οι παίκτες μπορούν να ντυθούν όπως ο χαρακτήρας που υποδύονται και να φέρουν κατάλληλο εξοπλισμό. Συνήθως το περιβάλλον είναι διακοσμημένο ώστε να μοιάζει με τις τοποθεσίες τις ιστορίας. Τα παιχνίδια LARP μπορεί να είναι μεμονωμένες εκδηλώσεις ή μια σειρά εκδηλώσεων βασισμένες στην ίδια ιστορία, ενώ τα γεγονότα μπορεί να ποικίλουν σε μέγεθος από μερικούς παίχτες έως αρκετές χιλιάδες.

Οι συμμετέχοντες μπορούν να συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι LARP με διάφορους τρόπους. Οι εκδηλώσεις γίνονται για τους παίχτες οι οποίοι παίζουν χαρακτήρες βασισμένους στην εκάστοτε ιστορία. Οι Ελεγκτές, δηλαδή οι Game Masters (GMs), αποφασίζουν τους κανόνες του παιχνιδιού και τις λεπτομέρειες της ιστορίας πριν το παιχνίδι λάβει χώρα, και ρυθμίζουν την ροή του παιχνιδιού LARP ενώ αυτό παίζεται. Οι GMs μπορεί επίσης να κάνουν την υλικοτεχνική εργασία, ή μπορεί να υπάρχουν και άλλοι οργανωτές που χειρίζονται τις λεπτομέρειες, όπως την διαφήμιση της εκδήλωσης, την κράτηση ενός τόπου, και την οικονομική διαχείριση. Μερικοί από τους συμμετέχοντες μπορούν μετά από συνεννόηση να συνδράμουν τους GMs κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.

Οι παίκτες αναλαμβάνουν ρόλους που ονομάζονται "Player Characters" (PC), που μπορούν να δημιουργήσουν οι ίδιοι ή να τους δοθούν από τους Game Masters. Οι παίκτες παίζουν πολλές φορές τον ίδιο χαρακτήρα κατ 'επανάληψη σε χωριστές εκδηλώσεις, με σταδιακή ανάπτυξη του χαρακτήρα και των σχέσεών του με άλλους χαρακτήρες και το περιβάλλον.

 

  

 

Η GMs καθορίζουν το φανταστικό πλαίσιο μιας εκδήλωσης LARP, και μπορεί επίσης να επηρεάσουν ένα γεγονός λειτουργώντας ως διαιτητές, ενώ αυτό λαμβάνει χώρα. Σε αντίθεση με τους GM ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού ρόλων, ένας LARP GM σπάνια έχει μια γενική εικόνα των όσων συμβαίνουν στη διάρκεια του παιχνιδιού, διότι οι παίκτες αλληλεπιδρούν σε χωριστά φυσικούς χώρους, ειδικά σε μεγαλύτερες εκδηλώσεις LARP. Για το λόγο αυτό κατά την διάρκεια παιχνιδιού LARP ένας LARP GM ασχολείται λιγότερο με τη διατήρηση μιας "αφηγηματικής" αφήγησης προς τους παίχτες, και περισσότερο με την οργάνωση της δομής του LARP πριν αρχίσει το παιχνίδι, αλλά και την διατήρηση της ιστορίας και του φανταστικού περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.

Τα μέλη του πληρώματος που βοηθούν τους gamemasters στη δημιουργία και τη ροή της ιστορίας κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού LARP, ονομάζονται non-playable characters (NPCs) (μη-ενεργοί χαρακτήρες). Οι NPCs υπάρχουν για να καταστεί το επίπεδο του παιχνιδιού LARP πιο ικανοποιητικό για τους παίκτες και λαμβάνουν καθοδήγηση απευθείας από τους GMs. Σε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι οι χαρακτήρες των NPCs παίζονται από τον GM, ενώ στα παιχνίδια LARP κάθε NPC συνήθως παίζεται από ένα ξεχωριστό μέλος του πληρώματος. Μερικές φορές εάν χρειαστεί ή εάν το κρίνει το σενάριο κάποιοι παίκτες καλούνται να παίξουν ως NPCs.

Ένα μεγάλο μέρος του παιχνιδιού αποτελείται από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των παιχτών (PCs). Ορισμένα σενάρια LARP έχουν κύριο χαρακτηριστικό την αλληλεπίδρασης μεταξύ παιχτών, τα οποία έχουν γραφτεί με τέτοιο τρόπο που ενθαρρύνουν κάτι τέτοιο και δημιουργούν ενδιαφέρουσες αλληλεπιδράσεις. Άλλα σενάρια δίνουν έμφαση στην αλληλεπίδραση μεταξύ των παιχτών και μερών της ιστορίας, συμπεριλαμβανομένων των NPCs, πάντα υπό τη διεύθυνση των GMs.

Οι κανόνες αρκετών παιχνιδιών LARP καθορίζουν το πώς οι χαρακτήρες μπορούν να επηρεάζουν ο ένας τον άλλο, αλλά και πως επιρρεάζουν την ιστορία. Οι κανόνες αυτοί μπορούν να καθορίζουν τις ικανότητες των χαρακτήρων, τι μπορεί να γίνει με διάφορα στοιχεία ή αντικείμενα, και τι μπορούν να κάνουν οι χαρακτήρες κατά τη διάρκεια των διαστημάτων διακοπής μεταξύ των παιχνιδιών LARP. Επειδή οι διαιτητές δεν είναι διαθέσιμοι σε όλες τις φάσεις και τα σημεία του παιχνιδιού, οι παίκτες καλούνται να είναι ειλικρινείς και τίμιοι, κατ ''εφαρμογή των σχετικών διατάξεων.

Σε ορισμένα παιχνίδια LARP χρησιμοποιούνται τεχνικές προσομοίωσης όπλων, όπως τα όπλα αφρού (π.χ. ψεύτικα σπαθιά ή ρόπαλα) ή αεροβόλα όπλα airsoft, για να καθοριστεί αν ένας χαρακτήρας καταφέρει να χτυπήσει ένα άλλο σε καταστάσεις μάχης. Η εναλλακτική λύση είναι να σταματήσει προσωρινά το παιχνίδι και να καθοριστεί η έκβαση της μάχης συμβολικά, για παράδειγμα, μεχρήση ζαριών ζάρια, κλπ.

 

   
   

LARP χαρακτήρας εμπνευσμένος από την ταινία "Mad Max"

LARP χαρακτήρες εμπνευσμένοι από το βιντεο παιχνίδι "Fallout".
   

Η σειρά παιχνιδιών airsoft LARP "Wasteland"

Τα πρώτα δύο παιχνίδια airsoft "Wasteland1" (2007) και "Wasteland2" (2008) βασίστηκαν στην ιστορία της σειράς παιχνιδιών "Fallout" για τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Το 2010 αποφασίσαμε να αλλάξουμε την βάση για το επόμενο επεισόδιο της σειράς, και να δημιουργήσουμε κάτι καινούργιο. Έτσι γεννήθηκε ο κόσμος των "Sandmen" (http://www.sandmen.org), στον οποίο θα βασιστούν τα επόμενα παιχνίδια "Wasteland" καθώς και μια mini σειρά web episodes.

Όπως πάντα, έτσι και τώρα, πρωταρχικός μας στόχος είναι η αλληλεπίδραση των παιχτών με την ιστορία. Αυτή την φορά κάνουμε ακόμα ένα μεγάλο βήμα μπροστά, "παντρεύοντας" τα web episodes με τα παιχνίδια airsoft, ώστε τα παιχνίδια να βασίζονται στην εξέλιξη της ιστορίας των web episodes αλλά ταυτόχρονα το αποτέλεσμα των παιχνιδιών να επηρρεάζει άμεσα την τροπή του σεναρίου των web episodes, κάτι που δεν έχουμε διαπιστώσει να έχει γίνει πουθενά αλλού στον κόσμο μέχρι στιγμής.

Όσον αφορά τα παιχνίδια airsoft της σειράς "Wasteland", φέτος θα προχωρήσουμε ακόμα ένα βήμα προς το τέλειο LARP διαμορφώνοντας τα σενάρια έτσι ώστε οι παίχτες να έχουν περισσότερες επιλογές κινήσεων και διαμόρφωσης της ιστορίας. Ειδικά για το πρώτο pre-game του Wasteland3, το "Sandmen: S.E.R.E.", οι παίχτες ξεκίνησαν με ελάχιστα έως καθόλου στοιχεία για τις αποστολές τους, δίνοντας τους την ευκαιρία να "ζήσουν" τους χαρακτήρες τους και τις καταστάσεις που οι ίδιοι δημιούργησαν στην πορεία!

Όπως καταλαβαίνετε, ξεφεύγουμε από τα κλασικά παιχνίδια airsoft τα οποία αποτελούνται μόνο από μάχες και ερχόμαστε σε ένα άλλο επίπεδο όπου κυριαρχεί η σκέψη, το μυστήριο, η στρατηγική και ο διάλογος. Εδώ δεν ισχύει η φράση "πρώτα πυροβολούμε και μετά κάνουμε τις ερωτήσεις"! Οι ίδιοι οι παίχτες δημιουργούν τους εχθρούς και τους συμμάχους τους με βάση τις πράξεις τους!

Τα παραπάνω αποτελούν μια καινούργια και, αν θέλετε ίσως λίγο ιδιότροπη, κατηγορία σεναρίων αεροσφαίρισης, τα μη-γραμμικά σενάρια.

 

Μη-γραμμικά σενάρια

Απόσπασμα από το wikipedia.org:

Quote:

Στα μαθηματικά, ένα μη-γραμμικό σύστημα είναι ένα σύστημα το οποίο δεν είναι γραμμικό, δηλαδή, ένα σύστημα το οποίο δεν πληροί την αρχή της επαλληλίας, ή του οποίου το αποτέλεσμα δεν είναι ευθέως ανάλογο με τα εισαγωγικά στοιχεία του. Με πιο απλά λόγια, ένα μη-γραμμικό σύστημα γραμμικών είναι κάθε πρόβλημα του οποίου οι μεταβλητές που πρέπει να επιλυθούν, δεν μπορούν να γραφτούν ως γραμμικός συνδυασμός των ανεξάρτητων συνιστωσών. In mathematics, a nonlinear system is a system which is not linear, that is, a system which does not satisfy the superposition principle, or whose output is not directly proportional to its input. Less technically, a nonlinear system is any problem where the variable(s) to be solved for cannot be written as a linear combination of independent components.



Ο παραπάνω όρος είναι αρκετά πολύπλοκος. Με λίγα λόγια όμως, nonlinear ή μη-γραμμικό, είναι κάθε πρόβλημα τα βήματα προς την λύση του οποίου δεν δύναται να υπολογιστούν πριν την έναρξη της επίλυσης και υπολογίζονται δυναμικά κατά την επίλυση!

Πώς συνδιάζεται το παραπάνω με το airsoft;

Δείτε ένα παράδειγμα μιας αποστολής τύπου "βρείτε τον θησαυρό" σε μορφή flowchart:

 

 

 

Όπως θα παρατηρήσετε οι αποφάσεις και οι πράξεις (δηλαδή οι αντίστοιχες "μεταβλητές") τόσο μιας ομάδας όσο και των παιχτών μεμονωμένα, επηρρεάζουν άμεσα την εξέλιξη του σεναρίου και δημιουργούν νέες "μεταβλητές". Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την διαφοροποίηση δυναμικά του τελικού αποτελέσματος του σεναρίου, πράγμα που σημαίνει πως ο σεναριογράφος δεν μπορεί να θέσει μια πιθανή λύση, αλλά να θέσει τα όρια στα οποία οι παίχτες θα μπορούν δημιουργήσουν την λύση. Το παραπάνω παράδειγμα είναι μία αποστολή μιας μόνο ομάδας. Φανταστείτε πόσο πολύπλοκο γίνεται το σύστημα εάν υπάρχουν πολλαπλές αποστολές και πολλές ομάδες!

Ευτυχώς για τον παίχτη η δυσκολία της πολυπλοκότητας αυτής υπάρχει μόνο κατά την συγγραφή του σεναρίου. Δεν είναι τυχαίο πως τέτοια σενάριο χρειάζονται εβδομάδες ή ακόμα και μήνες προετοιμασίας, δοκιμών (debugging) και διορθώσεων (π.χ. το σενάριο Wasteland2 χρειάστηκε 5 μήνες προετοιμασίας με σχεδόν καθημερινή εργασία και μελέτη πάνω στις αποστολές του).

 

Καλώς ήλθατε στον υπέροχο κόσμο των μη-γραμμικών LARP σεναρίων!

 

S.A.N.D.M.EN. 2010

Contact Info GR

Τα γραφεία μας Πληροφορίες

Χάρτης

Επικοινωνία

 Που θα μας βρείτε:

 

Πλάτωνος 24, Καλλιθέα

Τετάρτες
19:30 - 21:30

 

Το Σωματειο

 

Τι ειναι η αεροσφαιριση;

Κανονες αεροσφαιρισης

Τύποι παιχνιδιών αεροσφαίρισης

 

Προνομια Μελών 

 

 

 

Σωματείο Αεροσφαίρισης Νέων

Δημιουργικών
Μέσων Ενασχόλησης 

Πλάτωνος 24,

ΤΚ. 17672

Καλλιθέα

email: info@airsoft.gr

Mob. 6942533669

 

  Sponsors        
 

Airsoft Club

     
       

 

Κύλιση στην Αρχή